skip to Main Content

ISO/IEC 20000:2011

ISO 20000 Information Technology Service Management System Standard is a standard that guides the way in which companies or units providing information technology services can meet the expectations of internal and external customers, continually improve and improve their situation and performance, manage and implement their respective operations and apply them. It is process based and can be applied by integrating with standards such as ISO 9001 Quality Management System or ISO 27001 Information Security Management System.

WHAT ARE THE BENEFITS OF ISO 20000 INFORMATION TECHNOLOGIES SERVICE MANAGEMENT SYSTEM?

  • It optimizes all customers and costs.
  • Keeps information technology services running.
  • Information technology manages the risks and complexity.
  • It saves time.
  • Competitive advantage.
  • Increases security, speed and accessibility in service processes.
  • It provides customer satisfaction with appropriate and timely support to determine customers’ needs.
  • Provides more efficient and efficient use of resources.

WHO CAN USE / IMPLEMENT THE ISO 20000 STANDARD?

ISO 20000 Information Technology Service Management System Standard is a suitable standard for all scale and companies in the sector.

ISO/IEC 20000:2011

TQA ULUSLARARASI BELGELENDİRME TEKNİK KONTROL EĞİTİM İÇ VE DIŞ TİCARET LİMİTED ŞİRKETİ; Türkiye Cumhuriyeti Yasalarına Göre 2011 Yılında Konya Merkezli Ilk Ve Tek özel Belgelendirme Kurumu Olarak Kurulmuş Olup TC Mevzuatına Göre Faaliyet Göstermekte Ve Bu Konuda IAS – International Accredition Services Tarafından Akreditasyonu Bulunan Bir Eğitim Ve Belgelendirme Kuruluşudur.

ISO 20000 Bilgi Teknolojileri Hizmet Yönetim Sistemi Standardı, bilgi teknolojileri hizmeti sunan firmaların veya birimlerin iç ve dış müşterilerinin beklentilerini karşılayabilmeleri, durumlarını ve performanslarını sürekli iyileştirme ve geliştirmeleri, ilgili operasyonlarını yönetmelerinde ve hizmet vermelerinde hangi yöntemleri uygulayacakları, nasıl uygulayacakları konularında kılavuzluk eden bir standarttır. Süreç tabanlı olup ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi veya ISO 27001 Bilgi Güvenliği Yönetim Sistemi gibi standartlarla da entegre edilerek uygulanabilir.

ISO 20000 Bilgi Teknolojileri Hizmet Yönetim Sistemi’nin Faydaları Nelerdir?

  • Tüm müşterilere yöneliktir ve maliyeti optimize eder.
  • Bilgi teknolojisi hizmetlerini çalışır durumda tutar.
  • Bilgi teknolojisi risklerini ve karmaşıklığını yönetir.
  • Zaman tasarrufu sağlar.
  • Rekabet avantajı sağlar.
  • Hizmet süreçlerinde güvenlik, sürat ve erişilebilirlikte artış sağlar.
  • Müşterilerin ihtiyaçlarını doğru belirleme, uygun ve zamanlı destekle müşteri memnuniyeti sağlar.
  • Kaynakların daha verimli ve etkin kullanımını sağlar.

ISO 20000 Standardı’nı Kimler Kullanabilir/Uygulayabilir?
ISO 20000 Bilgi Teknolojileri Hizmet Yönetim Sistemi Standardı, tüm ölçek ve sektördeki firmalara uygun bir standarttır.

Back To Top